Търсене
A1 logo

Често задавани въпроси

Мобилен интернет

Мобилен интернет с договор

Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

Проверка на използвани и оставащи МВ мобилен интернет може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    таб Начало > Избор на номер > Текущо потребление

  • Мобилното приложение Моят А1

    Избор на номер > Текущо потребление

  • Автоматично гласово меню на *88 или +35988123

    опция 1: За проверка на сметка и дата на зануляване, фактури и отстъпки

  • USSD меню (*123#)

    опция 5: За текущо потребление и след това опция 4: Мобилен интернет

  • Как мога да проверя дали ползвам допълнителен пакет МВ?
    Можеш да провериш какви допълнителни пакети МВ са активирани през:
  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    таб Начало > Избор на номер > Избор на бутон +MB > таб Активни

  • Мобилно приложение Моят А1

    таб Начало > Избор на номер > Избор на бутон +MB > таб Активни

  • Как да разбера на коя дата ще получа МВ мобилен интернет, спрямо тарифния си план?

    Проверка за дата на зануляване може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    В Моите услуги, след избор на дадения номер в края на реда, може да бъде проверена крайната дата на отчетения период

  • Мобилно приложение Моят А1

    Избор на номер > Виж повече за услугата > Край на отчетен период

  • Как ще разбера дали заявеният от мен пакет МВ е активен?
    След добавяне на допълнителен пакет за мобилен интернет се получава информативен SMS, че избраният пакет е активиран.
    Кога ще се отрази таксата за активирания пакет МВ интернет?

    При активиран еднократен пакет за интернет се начислява пълна такса в момента на активация и ще бъде включена в следващата ти фактура от А1.

    При активиран подновяващ се пакет за интернет в следващата ти фактура ще бъдат включени две пълни такси, за текущия и за следващия отчетен период.

    Мобилен интернет с предплатена карта

    Как да активирам достъпа си до интернет?

    Можеш да активираш интернет достъпа (GPRS Full access) по изброените начини:

  • Автоматичното гласово меню на *88 или +35988123 с последователно избиране на следните опции:

    Опция 4: за технически въпроси, проблем с мобилни данни и откраднат/изгубен номер;

    Опция 1: За затруднение с използване на мобилен интернет.

    След направените тонални избори автоматично ще се активира услугата GPRS, която дава възможност да използваш мобилен интернет. Ще получиш SMS с автоматични настройки за твоя мобилен телефон.
  • С безплатен SMS на кратък номер 1214 от А1 предплатената карта с текст "Y"", "YES", "DA" или "ST ART".

  • Раздела Моят А1 на А1.bg/ Мобилното приложение Моят А1, през Услуги > Детайли на услуга > секция SIM настройки

  • Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

    Проверка на оставащи МВ може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    таб Начало > Избор на номер > Текущо потребление

  • Мобилно приложение Моят А1

    Избор на номер > под Текуща сума са изписани всички отстъпки, както и до коя дата са валидни

  • Автоматично гласово меню на *88 или +35988123

    Опция 1: За проверка на текуща сума, период на валидност, бонуси и презареждане

  • USSD меню ( *123# )

    Опция 2: Баланс

  • Как да добавя допълнителни мегабайти?

    Можеш да добавиш допълнителен пакет през Моят А1 в А1.bg и през мобилното приложение Моят А1 от бутон +MB (Добави) или през USSD меню (*123#), опция 1: Допълнителни пакети.

    Цената на избрания пакет се удържа от текущата сума в предплатената карта.

    Как мога да проверя дали ползвам допълнителен пакет МВ?

    Можеш да провериш какви допълнителни пакети МВ са активирани през мобилното приложение Моят А1 от бутон + MB (таб Активни).

    Как ще разбера дали заявеният от мен пакет МВ е активен?

    След добавяне на допълнителен пакет за мобилен интернет се получава информативен SMS, че избраният пакет е активиран.

    С каква сума е необходимо да разполагам като баланс, за да закупя допълнителен пакет?

    За да може да се активира допълнителен пакет за интернет, е необходимо да има налична сума в предплатената карта. При закупуване на пакета МВ, се отнема от текущия баланс на картата.

    С каква сума трябва да разполагам, като баланс по сметката, за да мога да използвам мобилен интернет?

    За да може да използваш мобилен интернет с предплатена карта е необходимо да разполагаш с минимум 0, 05 лв като баланс по нея. При наличен пакет МВ включен в плана или от закупен допълнителен пакет за данни, може да използваш интернет, без да е необходимо да има наличност в картата, докато не се изчерпи пакета MB-ти.

    Технически запитвания

    Как да разбера в какъв режим на мрежата съм в момента?

    По индикацията (буквата) от информационната лента в горната част на екрана на твоя мобилен апарат.

  • E си в покритие на 2G мрежа
  • H си в покритие на 3G мрежа
  • LTE си в покритие на 4G мрежа
  • Как да сменя режима на мрежата през настройките на своя мобилен апарат?

    За промяна режима на мрежата, следвай стъпките по долу, спрямо операционната система на устройството, което използваш:

    За операционна система Android:

    От начален екран на апарата избери Настройки (Settings) > Мобилни мрежи (Mobile Networks) > Предпочитан тип мрежа (Network mode)

    За операционна система iOS

    От начален екран на апарата избери Settings > Mobile Networks > Voice & Data

    За допълнителни насоки спрямо модела на апарата, който използваш, може да следваш стъпките ТУК.

    Какво означават различните съкращения в менюто за избор на мрежа?
    GSM означава 2G мрежа, WCDMA/UMTS означава 3G мрежа, а LTE е 4G мрежа.
    Ако моята мобилна услуга е спирана за неплатена фактура, след като заплатя просрочените задължения, необходимо ли е да направя нещо допълнително, за да мога да използвам мобилен интернет?
    След спиране на услугата и повторното и включване е необходимо да се рестартира (изключи и включи отново) мобилното устройство, за да се възобнови достъпа до интернет.
    Какви настройки са ми необходими, за да ползвам мобилен интернет?

    Настройките за мобилен интернет, които се попълват в меню Имена на точки за достъп (Access point names APN) са:

    Име: A1

    APN: internet.a1.bg

    APN: internet.a1.bg

    MCC: 284

    MNC: 01

    Тип на APN: default

    Менюто, в което се въвеждат интернет настройките:

    За операционна система Android

    Настройки > Безжични и други мрежи > Мобилна Мрежа > Имена на точки за достъп.

    За операционна система iOS

    Settings > Mobile data > Mobile data Network, като тук се въвежда само реда APN.
    Какво се случва с работата на мобилните приложения след изчерпване на включения в плана мобилен интернет на максимална скорост?

    В случаите, когато в договора е записано, че след изчерпване на предоставеното в тарифния план количество МВ на максимална скорост, тя се ограничава до определени нива, следва да се има предвид, че тези скорости са максимални и не са гарантирани през цялото време.

    По отношение на ефекта на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво, посочено в индивидуалния договор (например: 64/128/256 Kbps) върху използваните мобилни приложения и услуги, моля да имате предвид следната информация:

    Домашен интернет
    Колко време отнема инсталирането на нова услуга?

    Инсталацията на фиксирана услуга се осъществява в рамките на 3 до 5 дни. (С изключение на случаите, в които е необходимо допълнително изграждане до адреса. В този случай инсталацията се изпълнява в срок до 15 работни дни).

    Заплащам ли за предоставените устройства?

    Всички необходими устройства за достигането на фиксирана услуга до адреса се предоставят безплатно от А1 за времето на ползване на услугата.

    Как да проверя скоростта на интернет за моя план?
    При подписване на договор в предоставените документи е описана скоростта на интернет услугата. Информацията можеш да видиш и в Моят А1.
  • Заплащам ли за преместване на устройството или удължаване на кабел на адреса?
    При желание за допълнително съдействие на адреса –повторно окабеляване, преместване на устройство, инсталация на устройство на клиента, посещение за подмяна на повредено оборудване по вина на клиента се заплаща такса 19,99лв.
    Как мога да увелича скоростта на интернета си?

    Чрез добавяне на допълнителен пакет или промяна на тарифния план във всеки А1 магазин, през електронния магазин или при връзка с оператор на *88/088123. Всички предлагани пакети можеш да откриеш ТУК.

    Мога ли да сменя рутера?

    Рутерът може да бъде подменен с друг във всички случаи, когато наличният е предоставен от А1 и не функционира коректно. При желание за закупуване на друг, може да откриеш информация ТУК.

    Как мога да сменя адреса, на който използвам услугата?

    Преди да се заяви смяна на адрес препоръчваме да се провери дали има покритие на новия адрес. Тази проверка може да се направи тук .Всеки абонат на А1 при необходимост има възможност да смени адреса на използване на услугата си. Смяната на адрес може да бъде заявена във всеки един наш магазин на А1. За смяната на адреса се заплаща 19,99лв. в следваща издадена фактура. Необходимо е да преместиш предоставените от компанията устройства на новия адрес.

    Заплащам ли за техническо посещение?
    При техническо посещение не се заплаща такса във всички случаи, в които има затруднение с предоставената услуга до адреса или с предоставеното оборудване. При желание за допълнително съдействие на адреса – настройки, повторно окабеляване, преместване на устройство, инсталация на устройство на клиента, посещение за подмяна на повредено оборудване по вина на клиента се заплаща такса 19,99лв.
    Заплащам ли за подмяна на скъсан/прекъснат кабел?
    Не, с изключение на случаите, в които е направено по вина на клиента, тогава се заплаща такса 19,99лв.
    Закупих си нов рутер. Какво трябва да направя?

    Новият рутер изисква свързване и настройка. Можеш да откриеш информация ТУК след избор на твоя модел рутер.

    Скоростта на интернета ми е много бавна. Какво трябва да направя?
    При затруднения с интернет услугата трябва да минеш през няколко лесни стъпки за проверка, които може да откриеш в секция Технически запитвания, спрямо технология.
    Net Box
    Как мога да проверя колко МВ получавам с договора за Net Box?

    Проверка за дата на зануляване може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    Моите услуги след избор на услугата в края на реда се вижда дата за край на отчетен период

  • Мобилно приложение Моят А1

    Виж повече за услугата -> Край на отчетен период

  • Мога ли да добавя допълнителни МВ интернет?

    Допълнителен пакет с договор може да бъде активиран или деактивиран в офис на А1, след подписване на анекс към договора.

    Допълнителен пакет без договор може да бъде през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    таб Моите услуги -> добави MB

  • Мобилно приложение Моят А1

    таб Начало -> Избор на бутон +MB

  • При ползване на допълнителен пакет МВ, той отпада ли автоматично?

    При активиране на безсрочен пакет MB, той се подновява автоматично на датата на зануляване, докато не бъде деактивиран от теб.

    Мога ли да преместя Net Box на друг адрес?

    Да, може да смениш адреса на използване на услугата, без да е необходимо предварително заявяване. Преди да смениш адреса за ползване, провери какво е покритието на новия адрес тук. След преместване на оборудването на нов адрес е необходимо да свържеш своето устройство за интернет към рутера и да направиш потребление в интернет. След като системата засече, че това е нов адрес ограничава скоростта на интернета. Смяната на адреса се извършва след зареждане на www.a1.bg, от където се показва подканващо съобщение с бутон „Смени домашната зона.“

    При смяна на адрес дължи ли се такса?

    При смяна на адреса на ползване на Net Box се начислява такса 4,99 лв. с ДДС, която е дължима в следващата фактура.

    Ако съм преместил Net Box устройството на друг адрес, но не съм го активирал, ще дължа ли отново такса, когато се върна на старият адрес?

    Не, в този случай не се начислява такса. Тя е дължима само в случай на преместване и активиране на услугата на нов адрес.

    Мога ли да добавя два допълнителни пакета МВ мобилен интернет за месеца?
    Да, всеки един от допълнителните пакетите има възможност да се активира до 3 пъти. Разрешено е комбинирането между пакетите (срочни и безсрочни), като е възможно да се активират до максимум 3 допълнителни пакета в един месец.
    Мога ли да ползвам Static IP на Net box?
    Да, но е необходимо да се заяви допълнително, тя не е активирана по подразбирана. Заплаща се месечна такса от 3.60 лв. с ДДС.
    Ако изразходя МВ преди дата на зануляване, ще бъда ли таксуван?
    След изчерпване на включените MB в ползвания план, скоростта намалява, но трафикът не се таксува допълнително. Можеш да активираш допълнителен пакет с включени MB на максимална скорост, ако искаш да ползваш по-бърза връзка до зануляването. Неизразходваните MB не се прехвърлят за следващ месец.
    Искам да плащам по електронен път, но ми трябва номера на услуга. Как мога да го получа?

    Можеш да провериш номера на услугата, в Моят А1 на А1.bg или мобилното приложение Моят А1. Ако все още нямаш създаден профил в Моят А1, можеш да го направиш с няколко лесни стъпки, за да имаш достъп, информация и лесно да управляваш всички услуги.

    Детайлите на ползвания тарифен план като отстъпки, отчетна дата, номер и срок на договор могат да се проверят през:
  • Искам да плащам с директен дебит, но ми трябва номера на договора. Как мога да го разбера?

    Можеш да провериш номера на твоя договор, в Моят А1 на А1.bg или мобилното приложение Моят А1. Ако все още нямаш създаден профил в Моят А1, можеш да го направиш с няколко лесни стъпки, за да имаш достъп, информация и лесно да управляваш всички услуги.

    Детайлите на ползвания тарифен план като отстъпки, отчетна дата, номер и срок на договор могат да се проверят през:
  • Какво се случва с оборудването при повреда?
    Net Box рутерите не се ремонтират, след тест при установена повреда в офис на А1 се извършва смяна с ново устройство. Ако устройството е умишлено повредено, се дължи неустойка.
    Вземи двоен пакет, за да гледаш любимите си ТВ предавания и да сърфираш в интернет на воля
    Виж повече
    Xplore TV GO - Гледаш навсякъде и в движение
    Виж повече