Търсене
A1 logo

Често задавани въпроси

Често задавани въпроси

Мобилен интернет с договор

Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

Проверка на използвани и оставащи МВ мобилен интернет може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg
    таб Начало -> Избор на номер -> Текущо потребление
  • Мобилното приложение Моят А1
    Избор на номер -> Текущо потребление
  • Автоматично гласово меню на *88 или 123

    опция 1: За проверка на сметка и дата на зануляване, фактури и отстъпки

  • USSD меню (*123#)

    Oпция 3: За текущо потребление и след това Oпция 4: Мобилен интернет

  • Как мога да проверя дали ползвам допълнителен пакет МВ?

    Можеш да провериш какви допълнителни пакети МВ са активирани през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg
    таб Моите услуги -> Избор на номер -> добави MB -> таб Активни
  • Мобилно приложение Моят А1
    таб Начало -> Избор на номер -> Избор на бутон +MB -> таб Активни
  • Как да разбера на коя дата ще получа МВ мобилен интернет, спрямо тарифния си план?

    Проверка за дата на зануляване може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg

    В Моите услуги, след избор на дадения номер в края на реда, може да бъде проверена крайната дата на отчетения период

  • Мобилно приложение Моят А1

    Избор на номер -> Виж повече за услугата -> Край на отчетен период

  • Как ще разбера дали заявеният от мен пакет МВ е активен?

    След добавяне на допълнителен пакет за мобилен интернет се получава информативен SMS, че избраният пакет е активиран.

    Кога ще се отрази таксата за активирания пакет МВ интернет?

    При активиран еднократен пакет за интернет се начислява пълна такса в момента на активация и ще бъде включена в следващата ти фактура от А1.

    При активиран подновяващ се пакет за интернет в следващата ти фактура ще бъдат включени две пълни такси, за текущия и за следващия отчетен период.

    Мобилен интернет с предплатена карта

    Как да активирам достъпа си до интернет?

    Можеш да активираш интернет достъпа (GPRS Full access) по изброените начини

  • Автоматичното гласово меню на *88 или +35988123 с последователно избиране на следните опции:
    Опция 4: за технически въпроси, проблем с мобилни данни и откраднат/изгубен номер;
    Опция 1: За затруднение с използване на мобилен интернет.
    Опция 1: За затруднение на услугата;
    След направените тонални избори автоматично ще се активира услугата GPRS, която дава възможност да използваш мобилен интернет. Ще получиш SMS с автоматични настройки за твоя мобилен телефон.
  • С безплатен SMS на кратък номер 1214 от А1 предплатената карта с текст "Y"", "YES", "DA" или "ST ART".

  • Раздела Моят А1 на А1.bg/ Мобилното приложение Моят А1, през Услуги > Детайли на услуга > секция SIM настройки

  • Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

    Проверка на оставащи МВ може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg
    таб Начало -> Избор на номер -> Текущо потребление
  • Мобилно приложение Моят А1
    Избор на номер -> под Текуща сума са изписани всички отстъпки, както и до коя дата са валидни
  • Автоматично гласово меню на *88 или 123

    опция 1: За проверка на текуща сума, период на валидност, бонуси и презареждане

  • USSD меню ( *123# )

    опция 2: Баланс

  • Как да добавя допълнителни мегабайти?

    Можеш да добавиш допълнителен пакет през Моят А1 в А1.bg и през мобилното приложение Моят А1 от бутон +MB (Добави) или през USSD меню (*123#), опция 1: Допълнителни пакети.

    Цената на избрания пакет се удържа от текущата сума в предплатената карта.

    Как мога да проверя дали ползвам допълнителен пакет МВ?

    Можеш да провериш какви допълнителни пакети МВ са активирани през мобилното приложение Моят А1 от бутон + MB (таб Активни).

    Как ще разбера дали заявеният от мен пакет МВ е активен?

    След добавяне на допълнителен пакет за мобилен интернет се получава информативен SMS, че избраният пакет е активиран.

    С каква сума е необходимо да разполагам като баланс, за да закупя допълнителен пакет?

    За да може да се активира допълнителен пакет за интернет, е необходимо да има налична сума в предплатената карта. При закупуване на пакета МВ, се отнема от текущия баланс на картата.

    С каква сума трябва да разполагам, като баланс по сметката, за да мога да използвам мобилен интернет?

    За да може да използваш мобилен интернет с предплатена карта е необходимо да разполагаш с минимум 0, 05 лв като баланс по нея. При наличен пакет МВ включен в плана или от закупен допълнителен пакет за данни, може да използваш интернет, без да е необходимо да има наличност в картата, докато не се изчерпи пакета MB-ти.
    Технически запитвания

    Как да разбера в какъв режим на мрежата съм в момента?

    По индикацията (буквата) от информационната лента в горната част на екрана на твоя мобилен апарат.

  • E си в покритие на 2G мрежа
  • H си в покритие на 3G мрежа
  • LTE си в покритие на 4G мрежа
  • 5G си в покритие на 5G мрежа
  • Как да сменя режима на мрежата през настройките на своя мобилен апарат?

    За промяна режима на мрежата, следвай стъпките по долу, спрямо операционната система на устройството, което използваш:

    За операционна система Android:

    От начален екран на апарата избери избери Настройките (Settings) > Мобилни мрежи (Mobile Networks) > Предпочитан тип мрежа (Network mode)

    За операционна система iOS

    От начален екран на апарата избери Settings > Mobile Networks > Voice & Data

    За двусимови апарати: при наличие на две SIM карти, първо избери SIM, за която ще се прави промяна/проверка.

  • Какво означават различните съкращения в менюто за избор на мрежа?

    GSM означава 2G мрежа, WCDMA/UMTS означава 3G мрежа, а LTE е 4G мрежа.

    Ако моята мобилна услуга е спирана за неплатена фактура, след като заплатя просрочените задължения, необходимо ли е да направя нещо допълнително, за да мога да използвам мобилен интернет?

    След спиране на услугата и повторното и включване е необходимо да се рестартира (изключи и включи отново) мобилното устройство, за да се възобнови достъпа до интернет.

    Какви настройки са ми необходими, за да ползвам мобилен интернет?

    Настройките за мобилен интернет, които се попълват в меню Имена на точки за достъп (Access point names APN) са:

    Име: A1

    APN: internet.a1.bg

    MCC: 284

    MNC: 01

    Тип на APN: default

    Менюто, в което се въвеждат интернет настройките:

    За операционна система Android

    Настройки > Безжични и други мрежи > Мобилна Мрежа > Имена на точки за достъп.

    За операционна система iOS
    Settings > Mobile data > Mobile data Network
    , като тук се въвежда само реда APN.

    За допълнителни насоки спрямо модела на апарата, който използваш, може да следваш стъпките ТУК.

    Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

    Проверка на използвани и оставащи МВ мобилен интернет може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg
    таб Начало -> Избор на номер -> Текущо потребление
  • Мобилното приложение Моят А1
    Избор на номер -> Текущо потребление
  • Автоматичното гласово меню на *88

    опция 1: За проверка на сметка и дата на зануляване, фактури и отстъпки

  • USSD меню (*123#)

    опция 3: За текущо потребление и опция 4: Мобилен интернет

  • Какво се случва с работата на мобилните приложения след изчерпване на включения в плана мобилен интернет на максимална скорост?

    В случаите, когато в договора е записано, че след изчерпване на предоставеното в тарифния план количество МВ на максимална скорост, тя се ограничава до определени нива, следва да се има предвид, че тези скорости са максимални и не са гарантирани през цялото време.

    По отношение на ефекта на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво, посочено в индивидуалния договор (например: 64/128/256 Kbps) върху използваните мобилни приложения и услуги, моля да имате предвид следната информация: