Как да разбера в какъв режим на мрежата съм в момента?
По индикацията (буквата) от информационната лента в горната част на екрана на твоя мобилен апарат.
Как да сменя режима на мрежата през настройките на своя мобилен апарат?
За промяна режима на мрежата, следвай стъпките по долу, спрямо операционната система на устройството, което използваш:
За операционна система Android:
За операционна система iOS
Какво означават различните съкращения в менюто за избор на мрежа?
GSM означава 2G мрежа, WCDMA/UMTS означава 3G мрежа, а LTE е 4G мрежа.
Ако моята мобилна услуга е спирана за неплатена фактура, след като заплатя просрочените задължения, необходимо ли е да направя нещо допълнително, за да мога да използвам мобилен интернет?
След спиране на услугата и повторното и включване е необходимо да се рестартира (изключи и включи отново) мобилното устройство, за да се възобнови достъпа до интернет.
Какви настройки са ми необходими, за да ползвам мобилен интернет?
Настройките за мобилен интернет, които се попълват в меню Имена на точки за достъп (Access point names APN) са:
Име: A1
APN: internet.a1.bg
MCC: 284
MNC: 01
Тип на APN: default
Менюто, в което се въвеждат интернет настройките:
За операционна система Android
За операционна система iOS
За допълнителни насоки спрямо модела на апарата, който използваш, може да следваш стъпките ТУК.
Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?
Проверка на използвани и оставащи МВ мобилен интернет може да бъде направена през:
опция 1: За проверка на сметка и дата на зануляване, фактури и отстъпки
опция 3: За текущо потребление и опция 4: Мобилен интернет
Какво се случва с работата на мобилните приложения след изчерпване на включения в плана мобилен интернет на максимална скорост?
В случаите, когато в договора е записано, че след изчерпване на предоставеното в тарифния план количество МВ на максимална скорост, тя се ограничава до определени нива, следва да се има предвид, че тези скорости са максимални и не са гарантирани през цялото време.
По отношение на ефекта на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво, посочено в индивидуалния договор (например: 64/128/256 Kbps) върху използваните мобилни приложения и услуги, моля да имате предвид следната информация:
Ефект на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво: | |
---|---|
Браузване на сайтове в интернет | Зареждането на сайтове е възможно да отнеме няколко минути, вместо няколко секунди. |
Изпращане на електронна поща | Възможно е забавяне на работата с електронната поща. Прикачването и изпращането на файлове, в зависимост от размера им, може да отнеме няколко минути, както и използването на самата електронна поща. |
Видеоразговори през приложения като Skype, Viber, WhatsApp, Facebook Messenger | Възможни са затруднения, забавяне и вкл. да не могат да бъдат осъществени, тъй като изискват значително по-голяма скорост на изтегляне и качване. |
Изпращане на текстови съобщения през приложения като Skype, Viber, WhatsApp и Facebook Messenger | Тази функционалност продължава да е достъпна, но е възможно забавяне в изпращането или получаването на съобщения. |
Изпращане на файлове през приложения като Skype, Viber, WhatsApp и Facebook Messenger | Отнема минути, в зависимост от размера на файла и моментната скорост на качване. |
Стрийминг на музика в сайтове като YouTube | Не е възможен в реално време, тъй като изисква значително по-висока скорост на сваляне (0.5 Mbps). За да се изслуша една песен е необходимо да се изчака да зареди цялата, което ще отнеме поне няколко минути. Времето за зареждане на песента е различно, в зависимост от избраното качество. |
Стрийминг на музика в музикални платформи като Xplore Music, Spotify и др. | Невъзможен е при ограничение на скоростта до 64 Kbps, а при ограничение до 128 Kbps - песента вероятно ще прекъсва (при слушане с нормално качество е необходима постоянна скорост от 96 Kbps). |