Търсене
A1 logo

Технически запитвания

Как да разбера в какъв режим на мрежата съм в момента?

По индикацията (буквата) от информационната лента в горната част на екрана на твоя мобилен апарат.

  • E си в покритие на 2G мрежа
  • H си в покритие на 3G мрежа
  • LTE си в покритие на 4G мрежа
  • Как да сменя режима на мрежата през настройките на своя мобилен апарат?

    За промяна режима на мрежата, следвай стъпките по долу, спрямо операционната система на устройството, което използваш:

    За операционна система Android:

    От начален екран на апарата избери избери Настройките (Settings) > Мобилни мрежи (Mobile Networks) > Предпочитан тип мрежа (Network mode)

    За операционна система iOS

    От начален екран на апарата избери Settings > Mobile Networks > Voice & Data
  • Какво означават различните съкращения в менюто за избор на мрежа?

    GSM означава 2G мрежа, WCDMA/UMTS означава 3G мрежа, а LTE е 4G мрежа.

    Ако моята мобилна услуга е спирана за неплатена фактура, след като заплатя просрочените задължения, необходимо ли е да направя нещо допълнително, за да мога да използвам мобилен интернет?

    След спиране на услугата и повторното и включване е необходимо да се рестартира (изключи и включи отново) мобилното устройство, за да се възобнови достъпа до интернет.

    Какви настройки са ми необходими, за да ползвам мобилен интернет?

    Настройките за мобилен интернет, които се попълват в меню Имена на точки за достъп (Access point names APN) са:

    Име: A1

    APN: internet.a1.bg

    MCC: 284

    MNC: 01

    Тип на APN: default

    Менюто, в което се въвеждат интернет настройките:

    За операционна система Android

    Настройки > Безжични и други мрежи > Мобилна Мрежа > Имена на точки за достъп.

    За операционна система iOS

    Settings > Mobile data > Mobile data Network, като тук се въвежда само реда APN.

    За допълнителни насоки спрямо модела на апарата, който използваш, може да следваш стъпките ТУК.

    Как да проверя с колко мобилен интернет разполагам?

    Проверка на използвани и оставащи МВ мобилен интернет може да бъде направена през:

  • Раздела Моят А1 на A1.bg
    таб Начало -> Избор на номер -> Текущо потребление
  • Мобилното приложение Моят А1
    Избор на номер -> Текущо потребление
  • Автоматичното гласово меню на *88

    опция 1: За проверка на сметка и дата на зануляване, фактури и отстъпки

  • USSD меню (*123#)

    опция 3: За текущо потребление и опция 4: Мобилен интернет

  • Какво се случва с работата на мобилните приложения след изчерпване на включения в плана мобилен интернет на максимална скорост?

    В случаите, когато в договора е записано, че след изчерпване на предоставеното в тарифния план количество МВ на максимална скорост, тя се ограничава до определени нива, следва да се има предвид, че тези скорости са максимални и не са гарантирани през цялото време.

    По отношение на ефекта на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво, посочено в индивидуалния договор (например: 64/128/256 Kbps) върху използваните мобилни приложения и услуги, моля да имате предвид следната информация:

    Ефект на въведеното ограничение на скоростта до определено ниво:

    Браузване на сайтове в интернет

    Зареждането на сайтове е възможно да отнеме няколко минути, вместо няколко секунди.

    Изпращане на електронна поща

    Възможно е забавяне на работата с електронната поща. Прикачването и изпращането на файлове, в зависимост от размера им, може да отнеме няколко минути, както и използването на самата електронна поща.

    Видеоразговори през приложения като Skype, Viber, WhatsApp, Facebook Messenger

    Възможни са затруднения, забавяне и вкл. да не могат да бъдат осъществени, тъй като изискват значително по-голяма скорост на изтегляне и качване.

    Изпращане на текстови съобщения през приложения като Skype, Viber, WhatsApp и Facebook Messenger

    Тази функционалност продължава да е достъпна, но е възможно забавяне в изпращането или получаването на съобщения.

    Изпращане на файлове през приложения като Skype, Viber, WhatsApp и Facebook Messenger

    Отнема минути, в зависимост от размера на файла и моментната скорост на качване.

    Стрийминг на музика в сайтове като YouTube

    Не е възможен в реално време, тъй като изисква значително по-висока скорост на сваляне (0.5 Mbps). За да се изслуша една песен е необходимо да се изчака да зареди цялата, което ще отнеме поне няколко минути. Времето за зареждане на песента е различно, в зависимост от избраното качество.

    Стрийминг на музика в музикални платформи като Xplore Music, Spotify и др.

    Невъзможен е при ограничение на скоростта до 64 Kbps, а при ограничение до 128 Kbps - песента вероятно ще прекъсва (при слушане с нормално качество е необходима постоянна скорост от 96 Kbps).