Търсене
A1 logo

A1 Застраховка "Пътуване в чужбина"

Какво представлява застраховка „Пътуване в чужбина“?

Застрахователен продукт, който включва медицинска застраховка при пътувания в чужбина, осигуряваща защита при злополука или внезапно заболяване, в това число покриване на спасителни и транспортни разходи, застраховка на лична гражданска отговорност, застраховка на багаж и асистанс при пътувания.

Къде се прилага застраховката?

Застраховката е предназначена за ползване в чужбина като покрива всички неотложни медицински разходи в случай на злополука или внезапно заболяване. Единственото условие при възникнал инцидент, изискващ медицинска помощ, е той да се е случил задължително извън територията на България, в страни и за случаи, които са включени в обхвата на застраховката.

За кого е предназначена?

Според вашите нужди застрахователната полица може да бъде сключена на индивидуален или семеен план. При избор на семеен план могат да бъдат включени Главен застрахован (ползвател на А1 мобилен номер) и Допълнителни застраховани лица – още един възрастен, който също както и Главният застрахован не трябва да е навършил 70 годишна възраст, и до 3 деца, ненавършили 18 годишна възраст. Задължително е Допълнителните застраховани лица от обхвата на семейния план да пътуват заедно с Главния застрахован, за да ползват покритие по застраховката.

Какво трябва да направя, за да сключа A1 Застраховка „Пътуване в чужбина“?

Застраховката може да бъде сключена в магазин на А1. Трябва да подпишеш Договор за застраховка и ОУ (общи условия). В застрахователния договор трябва да се посочат данни на застраховано лице и към кой мобилен номер от А1 да се активира. Към всеки мобилен номер може да има различно застраховано лице, но договорът за застраховка трябва да бъде подписан от титуляра на услугите.

Нямам договор с А1, но ползва мобилен номер, който ми е даден от друго лице. Мога ли да сключа застраховка?

Да, можеш да ползваш застраховка Пътуване в чужбина. Полицата може да бъде на твое име, но договорът за Застраховката следва да е разписана от титуляря по договора с А1. Необходимо е титулярят по договора да посети магазин на А1 и да сключи договора.

Как се активира покритието по застраховката?

Покритието се активира автоматично:

  • след напускане на територията на България;
  • след регистриране на мобилния номер в роуминг (чуждестранна далекосъобшителна мрежа);
  • и получаване на уведомителен SMS на мобилния номер на Застрахованото лице с потвърждение за активирано покритие.
  • Как се деактивира покритието?

    При завръщане в България:

  • автоматично при влизане на Застрахованото лице на българска територия;
  • и регистриране на мобилния номер в мрежата на А1.
  • Прекратяване в чужбина:

  • Застрахованият има възможност да се откаже от покритие за текущо пътуване, като отговори със съобщение СТОП на получения SMS за активиране в рамките на 5 часа.
  • Заплащам ли такса за сключване на застраховка Пътуване в чужбина?

    Не, не се дължи първоначална или месечна такса при сключване на договор за застраховка Пътуване в чужбина. Заплаща се застрахователна премия само за дните на престой в чужбина, според избрания застрахователен план.

    На територията на кои държави мога да ползвам A1 Застраховка “ Пътуване в чужбина?

    Покритието важи за пътувания в целия свят с изключение на пътуванния в Канада, държави и територии от Карибския регион и САЩ, както и в държави, за които Министерство на външните работи е публикувало предупреждение за преустановяване на пътуванията (V степен). Може да се информирате за тях преди пътуване на https://www.mfa.bg/bg/uslugi-patuvania/situatsionen-tsentar/preduprejdenie-patuvane

    Покрива ли застраховката рискове, свързани с COVID-19?

    Застрахователят няма да удовлетворява каквито и да са претенции, пряко или косвено произтичащи от или свързани с COVID-19, която и да е мутация или изменение на COVID-19 и/или с неговото разпространение, освен при крайна необходимост. Крайната необходимост се преценява от Застрахователя на база на представени при предявяване на претенцията оригинални документи.

    Имам сключена застраховка Пътуване в чужбина на семеен план, на която аз съм Главно застраховано лице. Детето ми ще пътува на екскурзия без мен, ще важи ли застраховката?

    Не, застрахователната премия е валидна само, ако допълнително застрахованите лица пътуват извън страната заедно с Главното застраховано лице.

    Мога ли да активирам A1 Застраховка „Пътуване в чужбина“, в случай, че вече съм извън България?

    Договорът за застраховка може да бъде сключен само на територията на България в А1 магазин.

    Какво да направя, ако не желая да бъда застрахован/а при конкретно пътуване?

    При регистрация в мрежата на чужд мобилен оператор ще получиш SMS, с който те уведомяваме, че е активирано покритието. В срок от 5 часа можеш да се откажеш, като отговориш със СТОП на получения SMS.

    Кога започва покритието по застраховката?

    Застраховката влиза в сила от 00:01 часа на следващия ден, след като бъде подписана застрахователната полицата. Покритието по застраховката ще се активира автоматично при всяко пътуване в чужбина.

    Какъв е срокът на застрахователната полица?

    Договорът се сключва за неопределен срок, като действието му зависи от срока на Договора за мобилна гласова услуга на клиента.

    Как мога да прекратя застраховката?

    Договорът може да се прекрати по всяко време без посочване на причина с едномесечно писмено предизвестие, изпратено до moyat_travel@lamie-direct.com.

    Договорът се прекратява и в следните случаи:

  • при достигане на максималната възраст на главното застраховано лице на 70 години (в случай, че застрахованото лице навърши 70 години по време на вече застраховано пътуване, покритието се удължава до завръщането му в България);
  • при прекратяването ѝ от страна на Застрахователя;
  • при прекратяването на твоя договор за мобилни услуги с А1.
  • Мога ли и как да направя промяна на застрахованите лица по моята полица?

    Промяна по А1 Застраховка при пътуване в чужбина може да се извърши само от титуляра на услугата в магазин на А1.

    Кога ще бъде отчетена дължимата премия по застраховката ми във фактурата?

    Дължимата застрахователната премия ще бъде включена в първата възможна фактура след регистриране на телефонния номер от А1, с който се ползва застраховката в мрежата на А1 в България.

    Каква е максималната валидност на застрахователното покритие за еднократно пътуване?

    Застрахователното покритие е валидно за максимум 90 последователни дни пътуване. На 91-ия ден от пътуването Застрахователното покритие се прекратява. Ще получиш уведомителен SMS при достигане на максималния период от 90 дни.

    Осигурява ми ли застраховката покритие при бизнес пътувания (в командировка или по работа с бизнес цел)?

    Не. Служебните пътувания не са покрити в обхвата на застраховката. Ако си в командировка от своя работодател или пътуваш по свое усмотрение с бизнес цел, ще трябва да деактивираш покритието в рамките на 5 часа след получаване на SMS за активирано покритие.

    Ако нямам роуминг ще имам ли активна А1 Застраховка „Пътуване в чужбина“?

    Не, застраховката се активира след като мобилният номер се свърже с чуждестранна мрежа и е активен на територията на друга държава. За целта е необходимо да имаш активирана услуга роуминг на картата си.

    Какво да направя, ако моят туроператор ми предлага застраховка?

    Информирай своя туроператор, че вече имаш застраховка за пътуване в чужбина, която осигурява покритие за неотложни медицински разходи в случай на злополука или внезапно заболяване.