Търсене
A1 logo

Технически запитвания

Имаш въпрос? Попитай АВА в долния десен ъгъл на страницата

Често задавани въпроси

Как да спра интернет услугата в роуминг?

Предоставената възможност от производителя на ползваното устройство, за ограничаване на достъпа до интернет в роуминг, не е гарантиран. Настройката за ограничаване на мобилните данни невинаги е съвместима с мрежата на роуминг партньора и е възможно независимо, че мобилните данни през устройството са деактивирани, пак да бъде генериран трафик на данни.

Ограничаване на мобилните данни от устройството се прави по следния начин:

За операционна система Android:

  • Настройки > Мобилна връзка за данни > Мобилна мрежа > Мобилни данни – изключени и Данни в роуминг – изключени
  • Настройки > Мобилна връзка за данни > Мрежов режим > 2/3G
  • За операционна система Android с английски език на менюто:

  • Settings > Connections/Network > Mobile network > Mobile data – Off and Data Roaming – Off
  • Settings > Connections/Network > Mobile network > Netwwork mode > 2/3G
  • За операционна система iOS:

  • Settings > Mobile Data > Mobile Data Options > Mobile Data > Voice & Data > 3G
  • Settings > Mobile Data > Mobile Data Options > Mobile Data > Mobile data - Off and Data Roaming - Off
  • В случай че не откриваш настройките на своя апарат, може да провериш за сходни настройки тук.

    Как да избирам номера, когато съм в роуминг?

    В роуминг телефонните номера та се избират с международния им телефонен код, като преди кода и номера се поставя + или 00.

    Например: При избиране на български номер се въвежда „+“ или „00“, след това „359“ и 9-цифрения телефонен номер (+359 88 XXX XX XX)

    Мога ли да избирам 0700/0800 номера в роуминг?

    Определени номера с префикс 0700 и 0800 могат да бъдат избирани от роуминг, но А1 не гарантира достъпа до тях. Този достъпа, зависи от институцията / учреждението, на които което е номера и това дали са заявили да има достъпност при избор избиране от роуминг.

    Намирам се в чужбина и мога да избирам само номера на съответната държава. Каква е причината?

    Възможно е да е направена забрана за изходящи международни повиквания, с което забраняваш избиране на номера извън държавата на пребиваване. Можеш да провериш с избиране на кратка парола *#331# и при налична забрана да я премахнеш като набереш #331*0000#, след което избираш „ОК" или "зелена слушалка".

    За да можеш да провеждаш изходящи повиквания в роуминг, номерата се избират с международния им телефон код, като преди него, задължително се поставя + или 00.

    Мобилните данни на телефона са включени, но нямам връзка с интернет. Трябва ли да направя нещо допълнително?

    Когато мобилната карта е регистрирана в роуминг, освен включване на мобилните данни и въвеждане на интернет настройки, е необходимо да се активира и опцията за мобилни данни в роуминг от настройките на апарата. Ако не знаеш как да го направиш, натисни тук.

    Има ли разлика в интернет настройките, когато съм в роумиг или в България?

    Не, имената на точките за достъп не се променят, като актуалните настройки са:

  • Име: A1
  • APN: internet.a1.bg
  • MCC: 284
  • MNC: 01
  • Тип на APN: default