Търсене
A1 logo

Най-важното за услугата роуминг

Имаш въпрос? Попитай АВА в долния десен ъгъл на страницата
Провери условията на активния роуминг план или пакет

Можеш да провериш условията на активния роуминг план или пакет на твоя мобилен номер, по следните начини:

  • *Препоръчваме използване на А1 Roaming Revolution, виж цени и условия спрямо държавата, до която ще пътуваш тук.

    Регистрация в чужда мрежа и ръчен избор на оператор

    При предстоящо пътуване в чужбина те съветваме да провериш дали телефонът е на ръчен или автоматичен режим за избор на мрежа:

  • При автоматичен режим на мрежа, апаратът автоматично се свързва към всеки оператор на държавата, през която преминаваш или пребиваваш и не е необходима допълнителна настройка от твоя страна.
  • В случай че апаратът не успее автоматично да открие и да се свърже в чужда мрежа, е необходимо да преминеш на ръчен режим и да избереш оператор.
  • Независимо от дестинацията на пребиваване можеш да се свържеш към всеки партньор оператор, без това да се отрази на твоите роуминг условия.

    *За държави извън ЕС, те съветваме да използваш препоръчителен оператор, за да можеш да използваш безпроблемно услугите си в роуминг.

    Ръчен избор на оператор:

  • Избиране на номера и изпращане на SMS в роуминг
    За да можеш да провеждаш изходящи повиквания в роуминг, всички номерата се избират с международния им телефон код, като преди него, задължително се поставя + или 00.

    Пример: При избиране на български номер се въвежда „+“ или „00“, след това „359“ и 9-цифрения телефонен номер (+359 88 XXX XX XX).

    Ако номерът, който избираш, е запаметен в телефония ти указател без код, трябва да го набереш отново с въведен код, за да може да бъде избран.

    Проверка на МВ и отстъпки през Моят А1

    През Моят А1 има възможност да се прави проверка на наличните и изразходени МВ в роуминг. Информацията ще е видима само, ако имаш активни следните отстъпки:

  • Отстъпка за МВ в роуминг по тарифен план:
  • Ползваш Национален роуминг тарифен или A1 Roaming Revolution разполагаш с квота за МВ в ЕС;

  • Ползваш роуминг тарифен план A1 Roaming Revolution и си извън ЕС/ЕИЗ ще използваш дневен пакет с МБ;

  • Ползваш месечни роуминг пакети А1 Travel Pack USA&Canada.

  • Няма да може да проверяваш за налични и оставащи минути и SMS, които са част от тарифния ти план или от месечните пакети А1 Travel Pack USA&Canada, от тях ще се виждат само включените в пакета МВ.

    Провери изразходените и оставащи МВ през:
  • Полагаеми MB според роуминг тарифния план и дестинацията

    Количеството MB, с което разполагаш в чужбина се определя от основният роуминг план или активирани допълнителни пакети за интернет.

    За държави от ЕС/ЕИЗ, ако използваш:

  • Ползваш Национален роуминг тарифен или A1 Roaming Revolution, разполагаш с квота за МВ в ЕС;

    Пример: Ако се използва тарифен план с месечна такса 15 лв. без ДДС и включени 15 GB на максимална скорост, обемът за данни в роуминг, който може да се използва, ще бъде: 15 BGN * 700 MB = 10 500 MB.

  • За държави извън ЕС/ЕИЗ:

    Според основният роуминг план или пакет, които използваш, разполагаш с определено количество МБ или ползваш мобилен интернет на определени цени.

  • За част от дестинациите с pоуминг план A1 Roaming Revolution, получаваш 500 MB на ден, за всяка зона, в която пребиваваш.
    *В случай че изразходиш включените 500 МВ, можеш да активираш още 10 допълнителни пакета за деня, всеки с по 500 МВ, срещу съответната дневна такса. Повече информация, виж тук

  • Ако в ползвания роуминг план няма включени МВ мобилен интернет, за да се избегне допълнително таксуване, се препоръчва изключване на мобилните данни или преминаване към Wi-Fi връзка.

  • Важно!

    Към определени роуминг тарифи няма включена квота с безплатни МВ за ползване в ЕС/ЕИЗ. Използването на интернет услугата ще е спрямо цената, описана в получения SMS, за конкретна държава. В този случай препоръчваме да се изключат мобилните данни на телефона и 4G мрежата, ако апаратът я поддържа, и да се използват наличните Wi-Fi мрежи, за да се избегне таксуване при продължителни сесии.

    Изключване на мобилните данни в роуминг
    Можеш да изключиш мобилните си данни от настройките на мобилния апарат, по следния начин:
  • Съветваме те да преминеш към 3G режим на мрежа, в случай че не е налична избери 2G мрежа или 2G/3G (авто-свързване), както и да се използват наличните Wi-Fi мрежи, за да се избегне таксуване при продължителни сесии. Виж как да промениш режима на мрежата тук.

    Възможни причини за ограничаване на услугите в Роуминг
    При надвишен кредитен лимит
  • Кредитният лимит е максималната стойност, до която може да достигне текущата сметка, преди да бъде ограничена услугата.

  • Преди ограничаване на услугата, се получава информативен SMS, когато бъдат достигнати 90% от кредитния лимит на услугата.

    При надвишаване - номерът ще бъде спрян и няма да е възможно да използваш картата си, няма да е активна, както изходящата, така и входящата линия, както и мобилнитеят интернет.

  • Проверка и промяна на кредитния лимит, може да бъде направена през:

  • Като ни пишете в чата долу в десния ъгъл или с обаждане на +35988123
  • Повторна активация на услугата след спиране за надвишен кретен лимит:

  • Ако все още не е приключил таксуващия период, е необходимо да се подаде заявка за увеличаване на кредитния лимит с обаждане на +35988123, от роуминг, като ни пишете в чата долу в десния ъгъл или в А1 магазин може да се внесе гаранционна сума като депозит, с което ще се активира повторно услугата.
  • Aко е приключил таксуващия период и има излязла фактура, за да се активира повторно услугата е необходимо да се заплати цялата стойност на фактурата или само задължението за спрения номер.
  • При надвишен лимит на пренос на данни в роуминг (DRT лимит)

    Нивото на DRT лимита е 97.50 лв., без ДДС (117 лв., с ДДС).

    При използване на 80 % и 100%, от лимита за пренос на данни в роуминг, ще получиш информационен SMS. При достигането му, ще се ограничи достъпът до интернет в роуминг, до началото на следващ таксуващ период или докато той не бъде увеличен. Разговорите и смс-те остават активни, ако кредитният лимит на номер е по-висок или равен на посочената сума.

    При необходимост от допълнителен трафик за мобилен интернет в чужбина, лимитът може да бъде увеличен или премахнат, чрез:

  • SMS на кратък номер 17832 с текст "ОК"
  • Важно!

    Интернет достъпът при неограничен лимит за пренос на данни се спира, при достигне стойността на кредитния лимит.

    При изчерпана дневна квота за мобилен интернет в роуминг: за А1 Roaming Revolution- 500 МВ или 200 МВ при пакет А1 Travel Unlimited

    След изчерпване на включените МВ, интернет услугата се ограничава, за да продължиш да използваш мобилен интернет е необходимо да активираш допълнителен дневен с нови MB, провери как тук.
    Всеки ден в 00:00 часа (българско време) пакетът се подновя и достъпът се възстановява, ако услугата е била ограничена.

    При просрочена незаплатена фактура

    За да бъде избегнато ограничаване на услугата, можеш да следиш в профила си в Моят А1, за издадени фактури и срока им за заплащане. Повече информация, можеш да откриеш тук.

    При престой от 91 дни в Турция

    Според законодателството на Република Турция всеки абонат, който пребивава на територията на страната и използва услуги за пренос на данни повече от 91 дни в рамките на 120 дни назад, ще му бъде ограничен достъпът до мобилната мрежа от страна на турските оператори.

    Ако си нарушил тази процедура, ще бъдеш информиран с SMS от Турските мобилни оператори.

    *В случай че услугите са ограничени, докато си на територията на Турция, възможно решение е смяна на устройството.

    Условия при по-дълъг престой в роуминг в ЕС/ЕИЗ и други страни
  • В случай, на планиран по-дълъг престой в държави от ЕС/ЕИЗ и ползване на мобилна услуга от А1 , в рамките на 4 последователни месеца е възможно да бъде нарушена Политиката за справедливо ползване.

  • При по-дълъг престой в Турция, според законодателството им, достъпът до мобилна мрежа се ограничава на всеки, който пребивава в страната и използва мобилни услуги повече от 91 дни в рамките на последните 120 последователни дни назад. Клиентите се информират с SMS от турските мобилни оператори.
  • Какво да направя при техническо затруднение
  • При установено затруднение с провеждането на разговори, съвети за неговото отстраняване могат да бъдат намерени тук.

  • При установено затруднение с изпращане / получаване на SMS, съвети за неговото отстраняване могат да бъдат намерени тук.

  • При установено затруднение с използване на интернет, съвети за неговото отстраняване могат да бъдат намерени тук.