Търсене
A1 logo

Управление и услуги на SIM картата

Физическа SIM карта

Физическите SIM карти, които се предоставят, са „Трио SIM“. Чипът може едновременно да бъде Стандартен, Микро или Нано, в зависимост от апарата, в който трябва да се постави. Самата пластика представлява Нано чип с два допълнителни адаптера, така че да заеме големината на Микро и стандартна (голяма) SIM карта.

Ако картата е поставена в апарат, който поддържа 3G или 4G, ще се използва пълната функционалност за памет на контактите, която е 500 (250+250 контакти). Допълнителните 250 контакта може да не се виждат, ако устройството, с което се ползва SIM картата е 2G устройство.

eSIM

еSIM е стандарт за SIM карти, при който SIM картата е вградена в телефона. Не се поставя и използва физическа SIM карта. Поставянето на SIM карта се заменя със зареждане на eSIM профил в мобилното устройство. Активира се чрез сканирането на баркод, който се предоставя в офис на A1.

eSIM профилът съхранява информацията, която е необходима, за да може мобилното устройство да се свърже и използва мобилната мрежа на оператора.

Устройствата, с които може да се използва eSIM
Смартфони, поддържащи eSIM:
  • Apple iPhone 15, Apple iPhone 15 Pro, Apple iPhone 15 Plus, Apple iPhone 14, Apple iPhone 14 Plus, Apple iPhone 14 Pro, Apple iPhone 14 Pro Max, iPhone 13, iPhone 13 Pro 13, iPhone 13 Pro Max, iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max, iPhone 12 mini, iPhone 11 Pro Max, iPhone 11 Pro, iPhone 11, iPhone XS Max, iPhone XS, iPhone XR, iPhone SE 2020, iPhone SE 2022
  • Samsung Galaxy S23 FE, Samsung Galaxy Z Fold 5, Samsung Galaxy Z Flip 5, Samsung Galaxy A54 5G, Samsung Galaxy S23, Samsung Galaxy S23+, Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Z Flip4, Samsung Galaxy Z Fold 4, Samsung Galaxy S22, Samsung Galaxy S22+, Samsung Galaxy S22 Ultra, Samsung Galaxy Z Flip3, Samsung Galaxy Z Fold 3, Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy S21+, Samsung Galaxy S21 Ultra, Samsung Galaxy Z Flip, Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy S20+, Samsung Galaxy S20 Ultra, Samsung Galaxy Fold
  • Motorola Moto G54, Motorola Moto Edge 40 Neo, Motorola Razr 40, Motorola Razr 40 Ultra, Motorola Moto G53
  • Huawei P40 Pro, Huawei Mate 40 Pro
  • Xiaomi 13, Xiaomi 13 Lite, Xiaomi 13 Pro
  • Nokia X30 5G
  • OnePlus 11 5G
  • Смарт часовници, поддържащи eSIM:
  • Samsung Galaxy Watch 3, Samsung Galaxy Watch 4, Huawei Watch 3 series
  • Smart Watch Active 2 LTE

    Уточнение: текущо eSIM не се поддържа за Apple watch, повече информация за eSIM и за поддържащите устройства може да откриете Тук.

  • Активация на eSIM

    За клиенти на iOS поддържащи eSIM

    Стъпка 1: Свържи устройството си с Wi-Fi или 4G/3G, ако активираш втора карта
    Стъпка 2: Влез в меню [Settings]
    Стъпка 3: Избери [Cellular]/[Mobile Data]
    Стъпка 4: Избери опцията [Add Cellular Plan]/[Add Data Plan]
    Стъпка 5: Използвай твоя iPhone, за да сканираш QR кода, предоставен от А1

    За клиенти на Android поддържащи eSIM

    Стъпка 1: Свържи устройството си с Wi-Fi или 4G/3G, ако активираш втора карта
    Стъпка 2: Влез в меню [Settings]
    Стъпка 3: Избери [Connections] / [SIM card manager] или [Network & Internet] / [Mobile network]
    Стъпка 4: Избери опцията [Add mobile plan] / [Add using QR code] или [Advanced] / [Carrier] / [Add carrier] / [Next]
    Стъпка 5: Използвай твоя телефон, за да сканираш QR кода, предоставен ти от А1
    Стъпка 6: Избери [Add] / [Turn on new mobile plan] / [ОК] или [Start] / [Done] за финална активация
    Премахване на eSIM
    В случай, че смениш своя апарат, трябва да имаш предвид, че първо трябва да премахнеш профила на еSIM от старото устройство, за да можеш да го активираш на новото.

    За клиенти на iOS поддържащи eSIM

    Първи начин
    Стъпка 1: Влез в меню [Settings]
    Стъпка 2: Избери [Cellular]/[Mobile Data]
    Стъпка 3: Избери [eSIM]
    Стъпка 4: Избери [Remove Data Plan]
    Втори начин
    Стъпка 1: Влез в меню [Settings]
    Стъпка 2: Избери [General]/[Reset]
    Стъпка 3: Избери [Remove All Data Plan]
    Стъпка 4: Потвърди с [Remove All Data Plan]

    За клиенти на Android поддържащи eSIM

    Стъпка 1: Влез в меню [Settings]
    Стъпка 2: Избери [Connections] / [SIM card manager] или [Network & Internet] / [Mobile network]
    Стъпка 3: Избери [eSIM]
    Стъпка 4: Избери [Remove] и от съобщението, което ще се появи потвърди с [Remove]

    Подробна информация може да бъде разгледана на страницата на А1.bg.

    Extra SIM

    Услугата Extra SIM дава възможност да се използва един номер с до три устройства. Това е възможно чрез предоставяне на 2 допълнителни SIM карти. Телефонният номер е един на всички SIM карти. Те звънят едновременно и може да се отговори от устройството, от което е най-удобно. Към всяка една съществуваща карта могат да се активират до две Extra SIM – един основен номер и два допълнителни Extra SIM.

    Услуги, които могат да се използват при активирана Extra SIM:
    • Допълнителните Extra SIM карти ползват отстъпките*, активирани на главната карта в мрежата на A1.

      *За отстъпките за мобилен интернет важи следното:

    • Ако главната карта разполага с неограничен обем мобилен интернет, то за допълнителната Extra SIM карта/и се прилага ограничение за използване на мобилен интернет – до 10 000 MB на месец.
    • Ако главната карта има включен определен обем мобилен интернет на месец (Пример: 5000 МВ), то допълнителната Extra SIM карта/и ползва/т от мегабайтите на тарифния план на главната карта.
    • В случай, че главната карта няма включен достъп до мобилен интернет, то това се прилага и за Extra SIM карта/и. Клиенти, които желаят да използват мобилен интернет, следва да подпишат нов или да изменят съществуващия договор за Главната карта на тарифен план, който предоставя достъп до мобилен интернет.
    • Достъп до 5G мрежата на А1 и макс. скорост за трафик на данни за Extra SIM е възможен при ползване на съвместимо устройство. Достъпът, валиден за Extra SIM картите не се прилага за Главната карта, ако тя е на тарифен план, за който не е наличен достъп до 5G мрежата и/или поставена в устройство, което не е съвместимо за тази мрежа.
  • Роуминг услуга може да се активира и използва само от основната карта, а Extra SIM картите не могат да използват роуминг услуга.

  • При входящо обаждане всички устройства звънят паралелно. Ако един от трите телефона отговори на обаждането, връзката с останалите се разпада и звъненето се прекратява.
  • Обаждания между картите не са възможни.
  • Extra SIM картите не могат да изпращат и получават SMS и MMS. Това е възможно само за главната карта.
  • Деактивирането и активирането на Extra SIM картите е възможно по всяко време и не е обвързано със сключване на договор.
  • Деактивирането и активирането на Extra SIM картите е възможно по всяко време и не е обвързано със сключване на договор.
  • Не е възможно използване на услугата Extra SIM в устройства без гласова телефонна услуга. В тези случаи при опит за избиране на Главния номер, връзката се разпада.
  • Когато има активирано изчакване на повикване за главната карта има специфики при ползване на Еxtra SIM.
  • Ако се провежда разговор от Еxtra SIM-а и се получи повикване от втори абонат, ще се чува сигнал заето.
  • Ако разговорът се провежда от основната карта, ще индикира обаждане на втора линия на основната карта и паралелно ще се получи обаждане и на Еxtra SIM-а.
  • Подробна информация може да бъде разгледана на страницата на A1.bg.

    Смяна на SIM карта

    Клиент може да заяви смяна на SIM карта по някоя от следните причини:

  • При установен дефект
  • При закупуване на нов апарат (смяна вида на SIМ картата)
  • Механична повреда, при загуба/кражба, блокиран PUK, ползване на 4G
  • Нова SIM карта може да бъде заявена по някой от следните канали:

  • През Онлайн магазина в a1.bg

  • На *88 или +35988123 с доставка чрез куриер
  • Онлайн връзка със сътрудник на А1 - като ни пишете в чата долу в десния ъгъл;

  • В А1 магазин
  • Заплаща се такса за смяна SIM карта във всеки един от изброените случаи.
    Цени за SIM карти
    Цени на SIM карти
    Цените са валидни както за физическите карти, така и за eSIM картите.
    УсловияЦена с ДДС
    Нова SIM карта с договор, без значение от неговата продължителностБезплатно
    Смяна SIM карта при установен дефект (вкл. Extra SIM)14,90 лв.
    Смяна SIM карта със закупуване на нов телефон, който налага смяна на SIM14,90 лв.
    Смяна на SIM картата по желание на клиента, при кражба/загуба, механична повреда, блокиран PUK код на картата, ползване на 4G14,90 лв.
    Такси при използване на услуга Extra SIM
    A1 EXTRA SIMСтандартни цени
    Месечен абонамент с 1 допълнителна SIM карта4.99 лв.
    Месечен абонамент с 2 допълнителни SIM карти9.98 лв.
    Еднократна такса, дължима при активиране на всяка нова SIM карта (Активационна такса)14,99лв

    Всички цени са с ДДС.