Тук ще намериш отговор на най-често задаваните ни въпроси. Ако не намираш твоя въпрос или отговор или имаш нужда от по-подробна информация за конкретна услуга, под всяка група ще намериш бърза връзка, която ще те отведе до конкретна секция.
Как мога да разбера кои услуги се включват в пакета, който ползвам?
На първа страница на фактурата може да се види какви услуги са включени, както и техните номера.
Какво трябва да заплатя при сключване на нов договор за нова услуга?
Ако сключваш договора в А1 магазин, не се изисква заплащане в момента на неговото подписване. Всички задължения се начисляват в първа фактура. Ако закупуваш устройство в брой или на изплащане, то следва да заплатиш неговата стойност или първоначална вноска.
Ако сключваш договора през електронния ни магазин, не се не се изисква заплащане в момента на неговото подписване при получаване на документите. Всички задължения се начисляват в първа фактура. Ако закупуваш устройство в брой или на изплащане, то следва да заплатиш неговата стойност или първоначална вноска, ако си избрал опция за плащане с карта. В случай, че си избрал наложен платеж, сумата за устройството или първоначална вноска, ако е закупено на изплащане, се плаща на куриера в момента на доставката.
Ако сключваш договора чрез продажба по телефона, не се не се изисква заплащане в момента на неговото подписване при получаване на документите. Всички задължения се начисляват в първа фактура. Ако закупуваш устройство в брой или на изплащане, то следва да заплатиш неговата стойност или първоначална вноска в срок от 14 дни от датата на сключване на договора.
Къде мога да проверя детайлната си разпечатка?
Проверката на детайлната разпечатка можеш да направиш по следния начин:
Къде мога да проверя колко вноски ми остават за устройството, което изплащам?
При закупено устройство, на изплащане всеки месец в твоята фактура ще бъде включена вноска до неговото изплащане.
Може да проверяваш за оставащи вноски и детайли за закупено устройство на изплащане през:
Днес получих SMS известие, че имам излязла фактура. До кога трябва да направя плащане?
Срокът за заплащане на фактурата е 15 дни след издаването ѝ.
Избери категория, за да намиериш отговора на твоя въпрос:
Информация за роуминг услуга и избор на роуминг план:
Имам ли активен роуминг и какъв е роуминг тарифният ми план?
Ако използваш мобилна услуга с договор, роуминг услугата трябва да е активна и да е избран основен роуминг план. Актуалните роуминг тарифи са: Национални условия в роуминг за ЕС/ЕИЗ или Roaming Revolution.
Виж как да провериш дали роуминг услугата е активна и кой е подходящият роуминг план тук.
Ако използваш мобилна услуга с предплатена карта, за да е активна услугата роуминг, задължително трябва да използваш тарифен план: "Free", „Парти“ или „Стандарт“. В случай че ползваш различен от посочените е необходимо преди пътуването ти да преминеш на един от тях. Предплатените карти използват само един роуминг тарифен план - Национален роуминг тарифен план
Стъпките за промяна на основния ти тарифен план, провери тук.
Как да следя безплатните си минути, SMS и МB, докато съм в роуминг?
При свързване на мобилната карта с чужд оператор ще получиш SMS с полагаемите отстъпки в роуминг, според роуминг тарифния ти план.
По време на престоя ти в чужбина може да следиш оставащи и използвани MB през Моят А1 (мобилно приложение и сайта), провери как тук.
Как да проверя кой е най-подходящия роуминг тарифен план, спрямо държавата до която ще пътувам?
Пътувах извън ЕС и активирах Roaming Revolution. Предстои ми пътуване до ЕС – трябва ли да променя условията си към Национален роуминг тарифен план?
За страни от ЕС и ЕИЗ препоръчителната роуминг тарифа е Националния роуминг тарифен план, с който ползваш безплатните си минути по тарифен план, както и определено количество MB. За да го активираш е необходимо да изпратиш SMS с текст ОК на номер 1773, за физически лица.
В случай че запазиш А1 Roaming Revolution за ЕС, срещу дневна такса на ден ще използваш: 500 MB на ден и безплатни разговори до всички страни от ЕС и ЕИЗ, включително и България.
Важно: Ако веднъж деактивираш A1 Roaming Revolution, за всяка следваща ре-активация се заплаща такса от 9.99 лв. с ДДС.
Предстои ми пътуване през няколко държави, в и извън Европейския съюз. Какъв план бихте ми препоръчали?
Препоръчваме, роуминг тарифа: А1 Roaming Revolution, подходяща е при пътувания с преминаване през различни държави в и извън ЕС/ЕИЗ. С нея срещу дневна такса, започваща от 0,99 лв. с ДДС на държава, ползваш 500 MB и преференциални цени на разговор. Пълните условия, цените и зоните може да видиш тук.
Спрямо държавата, до която ще пътуваш, провери препоръчителения роуминг план тук.
Каква е разликата между роуминг обаждане и международно обаждане?
Роуминг услуга е възможността да използваш номера си в чужбина. Когато той е регистриран в мрежата на чужд оператор, проведените разговори се отчитат като обаждане в роуминг.
Международно обаждане е разговор проведен от български номер, намиращ се на територията на България към чуждестранен номер (префиксът/международният телефонен код е различен от +359).
Повече информация, виж тук.
Технически запитвания в роуминг:
Не желая да използвам мобилен интернет в роуминг - как мога да го спра?
Ограничаване на мобилните данни в роуминг се извършва само през настройките на ползваното устройство. Виж последователни стъпки спрямо операционната система тук.
Намирам се извън България, успявам да провеждам разговори, но нямам интернет - каква е причината и какво трябва да направя ?
Трябва да са включени мобилните данни и опцията за мобилен интернет в роуминг, от настройкитe на апарата.Виж стъпките за включване на мобилни данни в роуминг, според операционната система на апарата, тук.
Как да избирам номера, когато съм в роуминг?
За да можеш да провеждаш изходящи повиквания в роуминг, номерата се избират с международния им телефонен код, като преди него, задължително се поставя + или 00.
Пример: При избиране на български номер се въвежда „+“ или „00“, след това „359“ и 9-цифрения телефонен номер (+359 88 XXX XX XX).
Намирам се в чужбина и не мога да избирам български номера, но се свързах се с местен номер. Каква е причината?
За да можеш да провеждаш изходящи повиквания в роуминг, номерата се избират с международния им телефонен код, като преди него, задължително се поставя + или 00.
Повече информация, виж тук.
За да използвам интернет, когато съм извън България, необходимо ли е да променям настройките на апарата си?
Настройките за мобилен интернет не се променят. За да използваш мобилен интернет в роуминг е необходимо да включиш "Данни в роуминг" от настройките на апарата, виж как тук.
Коректните настройки за интернет, независимо дали си в България или в роуминг, са:
Име: A1
APN: internet.a1.bg
MCC: 284
MNC: 01
Тип на APN: default
Стъпките в менюто, според апарата, който изполваш, можеш да откриеш тук.
Какво да направя, когато съм в близост до граничен район и се свържа към чужд оператор?
В случай че си в пограничен район, за да избегнеш нежелано тарифиране, е необходимо да преминеш на "ръчен" режим (manual) и да избереш мрежата на А1, ако си в България или на желания оператор в страната на пребиваване.
Стъпките в менюто, според апарата, който използваш, можеш да откриеш тук.
*От КРС има разработено специално приложение „Roaming Protect”, след инсталирането му, то ще те информира за райони в България, където съществува повишен риск от несъзнателен роуминг, както и ще те предупреди, ако твоят апарат се свърже с чужда мрежа без това действие да е инициирано от теб. Приложението е безплатно и може да бъде изтеглено от мобилните магазини GooglePlay или AppStore.
Кога е необходим избор на препоръчителен оператор при пътуване в чужбина?
Избирането на препоръчителен оператор е подходящо, когато пътуваш в държави извън ЕС, за да можеш да използваш безпроблемно услугите си в роуминг. За страни от ЕC/ЕИЗ избирането на препоръчителен оператор не е задължително.
Цените се определят от държавата на пребиваване и роуминг тарифния план, а не от оператора, с който се свържеш.
Препоръчтелните мрежи, можеш да откриеш тук.
Мога ли да изпращам SMS-и към кратки номера в роуминг?
Да, имаш възможност да изпращаш съобщения към кратки номера, които са към А1, но имай предвид, че се таксуват според роуминг тарифния ти план.
Пример: SMS-и към кратки номера за активиране или деактивиране на роуминг тарифен план, пакет са безплатни от България, но в роуминг се таксуват според роуминг тарифния план.
Мога ли да избирам 0700/0800 номера в роуминг?
Номера с префикс 0700 и 0800 могат да бъдат избирани от роуминг, но А1 не гарантира свързването с тях, както и цената за използването им. Достъпът до тези номера зависи от институцията/учреждението, чиято собственост е номерът и дали е заявена възможност за избиране от роуминг.
В кои държави и оператори мога да използвам VoLTE роуминг?
Kъм момента VoLTE роуминг може да ползваш в Австрия (A1) и в САЩ (AT&T). Списъкът на роуминг партньорите, с които ще може да се ползва VoLTE роуминг ще се увеличава в бъдеще.
VoLTE роуминг ще бъде достъпен за абонати, които ползват услугата VoLTE в България и имат телефон, който поддържа VoLTE роуминг.
VoLTE повикванията в роуминг се тарифират и се отразяват във фактурата като стандартни гласови повиквания (входящи или изходящи), с информация от коя мрежа са генерирани и към кой номер. Тарифирането е според избрания от абоната роуминг тарифен план за минута входящо/изходящо повикване.
Използвам по-стар модел апарат и сим карта ми поддържа само 3G мрежа - ще мога ли да ги използвам в роуминг?
Поради постепенното ограничаване на ползването на 3G мрежите и преминаване към по-новите технологии, преди пътуване в чужбина те съветваме да провериш 3G покритието в държавата, която ще посетиш. Част от операторите вече не поддържат 3G мрежа, което ограничава достъпа до мобилен интернет за клиенти с 3G SIM карта или 3G апарат.
Виж в кои държави и оператори НЕ можеш да ползваш 3G, тук.
*Ако SIM картата или апарата поддържа само 3G технология, препоръчваме да се подменят.
Тарифиране и възможни причини за ограничаване на номер в роуминг:
Защо имам начислено потребиление в роуминг,след като вече съм в България ?
Разговорите, които провеждаш, SMS-те които изпращаш и MB, които използваш докато си извън България, се отчитат от операторите, чиито мрежи си ползвал. Възможно е да има забавяне в изпращане на тази информация към А1 до 30 дни и това е причината част от потреблението ти в роуминг да се отразява със закъснение.
*Потреблението от роуминг в детайлната справка (В) се отразява в българско време, независимо от часовата разлика с посетената дестинация.
Какво е кредитен лимит и ще ми бъде ли спрян номерът, ако го надвиша в роуминг?
Кредитният лимит е стойност, до която можеш да ползваш услуги от А1, извън отстъпките по тарифен план. При достигане на 75% и 100% -ще ти изпратим информационен SMS, а при надвишаване - номерът ще бъде спрян и няма да е възможно да използваш картата си.
Важно: Ограничаването на номера при достигане на съответната сума, не е гарантирано, когато си в роуминг, тъй като е възможно потреблението да е натрупано за твърде кратко време или да се отрази със закъснение. Данните за разговори, SMS и интернет, които си ползвал в роуминг, могат да бъдат изпратени на по-късен етап към А1 от съответните роуминг партньори.
Провери как да следиш и променяш кредитния си лимит тук.
Получих известие за достигнат лимит за пренос на данни в роуминг. Какъв е този лимит и ще ми бъде ли спрян номерът, ако го надвиша?
Лимитът за пренос на данни в роуминг е сума, до която можеш да използваш мобилен интернет, когато си извън страната. Стандартният лимит е 117 лв. с ДДС (97,50 лв. без ДДС) като може да се увеличи. При използване на 80% и 100% от тази сума, ще получиш информационен SMS.
Важно: При достигането му ще се ограничи достъпът до интернет в роуминг, до началото на следващ таксуващ период или докато той не бъде увеличен. Разговорите и смс-те остават активни, ако кредитният лимит на номер е по-висок или равен на посочената сума.
Провери как да следиш лимита за пренос на данни в роуминг тук.
Получавам sms известия, че съм нарушил политиката за справедливо ползване и ще ми се таксува мобилният интернет в роуминг. Ако активирам допълнителен пакет с MB ще мога ли да продължа да го използвам безплатно?
В случай че получаваш sms известие за наложена надценка за мобилен интернет, то в страни от ЕС и ЕИЗ ползването на мобилни данни се таксува, дори и да активираш допълнителен пакет с MB.
Повече информация за политиката за справедливо ползване, можеш да намериш тук.
Ще ми бъде ли спряна роуминг услугата, ако по-дълго време съм извън страната?
При по-дълъг престой в ЕС /ЕИЗ, роуминг услугата не се спира, но ако бъде нарушена "Политиката за справедливо ползване " ще започнат да се прилагат надценки за разговорите, SMS и МВ. Повече информация можеш да откриеш тук.
Особености за Турция:
Според законодателството на Република Турция всеки абонат, който пребивава на територията на страната и използва услуги за пренос на данни повече от 91 дни в рамките на 120 дни назад, ще му бъде ограничен достъпът до мобилната мрежа от страна на турските оператори.Ако си нарушил тази процедура, ще бъдеш информиран с SMS от Турските мобилни оператори.
В случай че услугите са ограничени, докато си на територията на Турция, възможно решение е смяна на мобилното устройството.
В роуминг съм, провеждам разговори и изпращам съобщения, но текущата ми сметка не се променя- Защо?
Разговорите, които провеждаш, SMS-те които изпращаш и MB, които използваш докато си извън България, се отчитат от операторите, чиито мрежи си ползвал. Възможно е да има забавяне в изпращане на тази информация към А1 до 30 дни и това е причината част от потреблението ти в роуминг да се отразява със закъснение.
Известия в роуминг:
Когато съм в роуминг, ще получа ли SMS с информация за цени и безплатни минути и MB?
Да, при регистрация в мрежата на друг оператор се получава информационен SMS със съответните цени и/или безплатни минути, SMS и MB според ползваната роуминг тарифен план или пакет.
Мога ли да спра информационните SMS-и, които получавам в роуминг?
За да спреш получаването на информационните SMS-и в Роуминг е необходимо да изпратиш SMS с текст STOP на номер 17833, след което ще получиш потвърдителен SMS, че заявката е приета.
Информационните sms-и ще бъдат спрени до 2 дни. Aко желаеш отново да ги активираш ще е необходимо да се свържеш с центъра за обслужване на клиенти на *88/123 .
Важно: Отказът от получаването на информационни SMS в роуминг ще прекрати и известяването за цени, оставащи MB и предстоящо таксуване в роуминг.
Какво е eSIM?
еSIM е вградена карта в устройството. Активирането й става със сканирането на специален баркод, който се предоставя в офис на A1. При това действие, в устройството се зарежда специален профил, който на свой ред осигурява възможност за връзка с мрежата.
Каква е големината на SIM картите, които се предоставят в момента?
Самата пластика на SIM картите представлява Нано чип с два допълнителни адаптера, така че да заеме големината на Микро и стандартна SIM карта.
Мога ли да добавя допълнителни минути за разговори, ако ползвам предплатена карта?
Да, възможно е да се закупи допълнителен пакет за минути през Моят А1 в А1.bg и мобилното приложение от бутон +Минути (Добави минути) или през USSD меню(*123#) опция 1: Допълнителни пакети.
Как мога да променя своя предплатен план?
През автоматичното меню на 123 или *88 има възможност да се провери какъв е текущият тарифен план и, при желание, да се промени. За промяна, в зависимост от това какъв е текущият, ще чуеш само възможните тарифни планове, към които ще можеш да преминеш.
Защо при избиране от домашния телефон се включва автоматичен глас, че напускам домашната зона?
Домашният телефон трябва да се използва само на адреса, който е записан в договора. Ако си преместил устройството на различен адрес, изключи апарата и го върни на адреса за ползване на услугата.
Ако моята мобилна услуга е спирана за неплатена фактура, след като заплатя просрочените задължения, необходимо ли е да направя нещо допълнително, за да мога да използвам мобилен интернет?
След спиране на услугата и повторното и включване е необходимо да се рестартира (изключи и включи отново) мобилното устройство, за да се възобнови достъпа до интернет.
Мога ли да преместя Net Box на друг адрес?
Да, Net Box услугата може да бъде ползвана на различни адреси и няма ограничение за броя смени.
Как мога да сменя адреса, на който използвам услугата домашен интернет?
Всеки абонат на А1 при необходимост има възможност да смени адреса на използване на услугата си. Смяната на адрес може да бъде заявена във всеки един наш офис. За смяната на адреса абоната заплаща 19,99лв. в следваща издадена фактура. Необходимо е да преместиш предоставените от компанията устройства на новия адрес.
Заплащам ли за техническо посещение на домашен интернет?
При техническо посещение не се за заплаща такса във всички случаи, в които има затруднение с предоставената услуга до адреса или с предоставеното оборудване. При желание за допълнително съдействие на адреса – настройки, повторно окабеляване, преместване на устройство, инсталация на устройство на клиента, посещение за подмяна на повредено оборудване по вина на клиента се заплаща такса 19,99лв.
Колко време отнема инсталирането на нова услуга домашен интернет?
Фиксираните услуги се инсталират в рамките на до 72 часа от момента на подписване на договора.
Как да проверя какви канали са включени в моя план?
При подписване на договор в предоставените документи е включен списък с наличните канали, спрямо избрания абонаментен план. Броят на всички налични канали спрямо основния абонаментен план, може да бъде открит и тук
Как да добавя допълнителни канали?
Чрез добавяне на допълнителен пакет във всеки А1 магазин, при връзка с оператор на +35988123 или през декодера. Всички предлагани пакети можеш да откриеш тук.
Как да заявя допълнителен декодер?
Къде мога да сменя дистанционното на декодера?
Ново дистанционно може да се получи във всеки един магазин на A1 на цена 9,99 лв. или през уеб сайта на www.a1.bg > аксесоари > други.
Мога ли да гледам цифрова телевизия без декодер?
Не, използваната услуга може да бъде използвана само посредством декодер.